Google annoncering – Performance med Ads i 2024

Google annoncering er i de seneste år blevet til et vigtigt redskab til forbedring af en virksomheds online tilstedeværelse. Tag førstepladsen på Google i Danmark med målrettet annoncering. 

Google Ads i 2024

Google annoncering er en nem måde at øge din synlighed på, når potentielle kunder bruger søgemaskinen Google. Effekten af en førsteplads på Google er vigtigere, end du måske lige går og tror. Undersøgelser viser, at kun 11 % klikker ind på resultaterne på side 2 af Google. Hvis du ikke ligger i toppen, mister du meget hjemmesidetrafik udelukkende på grund af en dårlig placering.

Hos Pepas hjælper vi dig med din virksomheds online markedsføring. Vi kan hjælpe med at kickstarte din Google annoncering, så du får større synlighed, flere kunder og mere succes med din virksomhed. Selvom du aldrig har arbejdet med Google Ads før, kan vi klæde dig godt på til at ligge over dine konkurrenter, når folk søger på Google.

Hvad er Google annoncering?

Google annoncering er et effektivt marketingsværktøj, som giver dig direkte synlighed på side 1 af Google’s søgeresultater. Google annoncering kendes også som Google Ads. Det er betalte annoncer, som popper op øverst i søgeresultaterne, når potentielle kunder bruger søgemaskinen.

Google har udviklet en algoritme, der bestemmer, hvilke sider der får en topplacering. Selvom din virksomhed har en god hjemmeside og tilbyder gode produkter eller services, giver det dig desværre ikke automatisk synlighed på Google.

Vil du gerne sikre din virksomhed en topplacering?

Google annoncering følger en intelligent og fintfølende algoritme, som vi har brugt utallige timer på at lære at mestre. Ved at skræddersy annoncer, som har størst relevans i forhold til søgninger, og lave kvalitetsfuldt indhold, der har værdi for dine potentielle kunder. På den måde sørger du for, at dit indhold bliver præmieret af Google’s algoritme – hver gang.

Hvilke kriterier anvender Google som søgemaskine?

Først og fremmest skal din Google annoncering stemme overens med relevante søgeord. Det skal have relevans for kunden, når de eksempelvis søger efter bestemte produkter eller ydelser, så netop din annonce tilbyder dem værdi.

Selve landingssiden for din annonce skal også have relevans for kunderne. Du må for eksempel ikke lave en falsk annonce, som lokker kunden ind på en landingsside med et andet indhold, end de søgte efter. En vigtig del håndværket er derfor også at landingssideoptimere (CRO).

Ofte stillede spørgsmål

Googles ads er en platform for annoncer, der vises i Googles søgeresultater og på deres partnersider. Din annonce vises når brugere søger netop efter din type produkter eller ydelser. 

Betalingen sker primært per klik, du betaler altså først når brugere trykker sig ind på din hjemmeside. Når Google skal afgøre, hvilke virksomheder der får tildelt annoncepladser, benytter de en aktionsbaseret model. Alle virksomheder kan byde på disse pladser. Men Google tager også hensyn til hjemmesidens relevans, så det er både virksomhedens bud per klik og hjemmesidens relevans, der bestemmer, hvem der får annonce pladsen.

Det er essentielt, da brugere kun besøger de øverste hjemmesider på Google. De fleste brugere besøger ikke side 2, 3 eller 4 på Google. Derfor skal du være synlig fra første øjekast, hvis du vil have fat i potentielle kunder, fremfor dine konkurrenter.